במצבי חרדה מרגישים לפעמים חסרי נשימה. ישנן מספר טכניקות נשימה אשר עשויות להקל על הנשימה, להרגיע ולגרום להרגיש יותר טוב. אפשר לנסות את כולן ולמצוא את הטכניקה הנכונה והמתאימה לכם ביותר.

 

נשיפה ממושכת– נשיפה מקושרת למערכת העצבים הפאראסימפתטית, אשר גורמת לגוף להירגע. מה עושים? שאיפה, כניסת אוויר טבעית ובנשיפה- דחיפה של כל האוויר החוצה, עד ריקון כל האוויר מהריאות החוצה, ושוב: כניסה טבעית של האוויר ודחיפה החוצה לריקון הריאות. ניתן לבצע בישיבה או בשכיבה, לחזור על התרגיל במשך 2-5 דקות.

נשימות בטן (נשימה סרעפתית) – במצב שכיבה, מניחים את הידיים על איזור הסרעפת (מתחת לכלוב הצלעות). מכניסים אוויר דרך האף וממלאים את האיזור עליו מונחות הידיים. בנשיפה- מרוקנים את האוויר דרך הפה ומרגישים את האיזור מתרוקן. יש לחזור על התרגיל במשך 5-10 דקות.

התמקדות בנשימה– נשימה עמוקה, מודעת ואיטית עשויה להפחית חרדה. ניתן לתרגל בישיבה או בשכיבה. בתרגיל זה נשלב מודעות למתרחש בנשימה. קחו נשימה עמוקה מהאף, שימו לב להתרחבות בית החזה והבטן, דמיינו את זרימת האוויר וכניסתו לכל איברי הגוף, גם למרוחקים, גם למכווצים, בשאיפה- דמיינו יציאת הפסולת מן התאים, יציאת המחשבות והרגשות השליליים מכל תא ואיבר בגוף. שימרו על תשומת הלב לנשימה למשך 10-20 דקות ביום.