״סטרס״ הוא מונח המתאר תחושת מצוקה הנגרמת כתוצאה מפגיעה באיזון מצבו של האדם (ויקיפדיה)…

בימים אלו, כאשר ישנה תחושה של חוסר שליטה במצב, של אי וודאות כלכלית, חברתית ובריאותית , כאשר הלחץ הרגשי כל כך גבוה, קשה מאד להישאר באיזון.

בגופנו ישנה מערכת שנועדה, אבולוציונית, להגן עלינו בזמן סכנה ולסייע לנו לשרוד. מערכת זו מופעלת גם במצבי סטרס. כשהיא מופעלת, מערכות מסוימות מתחזקות (דופק, לחץ דם, נשימה…) ואחרות נחלשות (עיכול, רביה, חיסון…) וזאת, על מנת לנתב את כל האנרגיה הקיימת לבריחה ממקור הסכנה.

התגובה לסטרס יכולה להתבטא בסימפטומים שונים, ביניהם: בעיות שינה, עיכול, נשימה, אלרגיות, שיבושי מחזור הורמונלי, חוסר ריכוז ואפילו דיכאון וחרדה.

סטרס מתמשך עלול לפגוע במערכת החיסון ובכך לגרום למחלות שונות.

מה אפשר לעשות על מנת להפחית סטרס?

  1. נשתדל לשהות בחברת חברים ובני משפחה אהובים (ואם לא מתאפשר, לשוחח כמה שיותר ועדיף בשיחות וידאו, כדי לראות את הבעות הפנים)
  2. נעשה פעילות גופנית שאוהבים (פעילות גופנית גורמת להפרשת אנדורפינים, הידועים כמשפרי מצב רוח. כדאי לבחור את הפעילות האהובה עליך באמת)
  3. נשקיע בטיפולי מגע (לא חייבים אצל מטפל מקצועי, גם עיסוי הדדי של כפות הרגליים, שכמות, או כל מקום לחוץ אחר עם בן/ בת זוג, חבר/ חברה טובים מרגיע ומשחרר)
  4. נבצע תרגילי נשימות, כשברקע מוזיקה רוגעת, אפשר תוך כדי להעלות בדמיון מקומות טובים ומרגיעים עבורנו.
  5. נתרגל יוגה או מדיטציה (אפשר למצוא הדרכה ב- YouTube )
  6. נשקיע בחיבוקים ונישוקים עם מי שאוהבים, אפילו בעלי חיים (הם גורמים להפרשת אוקסיטוצין, ״הורמון האהבה״, שמרגיע ומוריד חרדה ועצבים).
  7. נפחית סוכרים וקופאין (אשר מעלים את הורמון הסטרס)
 

שתהיה שנה רגועה🙏🏼